Rubriky
17/2020

Nový generální ředitel Kiekert­‑CS

Na přelomu roku došlo v naší společnosti k významné změně na nejvyšším postu. Po 17 letech opustil Kiekert Lukáš Hlava a novým generálním ředitelem se od 1. ledna 2020 stal Petr Kuchyňa. Jaké jsou jeho vize, cíle a jaké plánuje první kroky?

Petr Kuchyňa (43 let)
Po vystudování Dopravní fakulty na ČVUT Praha začal svou kariéru jako logistik ve společnosti Šmidberský Transport. Do Kiekertu nastoupil v roce 2008 na pozici Supply Chain Managera, v roce 2010 se stal vedoucím logistiky a o dva roky později převzal pozici vedoucího provozu závodu s odpovědností za výrobu, logistiku a nové technologie. Petr Kuchyňa je ženatý, má dva syny a žije v Týništi nad Orlicí.

Petře, na úvod nám dovolte gratulaci. Již jste si zvykl na oslovování „pane generální řediteli“?
Děkuji vám. Musím se přiznat, že na tituly ani funkce si moc nepotrpím. Věřím, že všechny férové i přátelské vztahy, které kolem sebe v Kiekertu mám, zůstanou beze změny. Novou pozici vnímám hlavně jako velkou odpovědnost. Kiekert je pro mě
srdeční záležitost a je mi velkou ctí, že se nyní mohu významněji spolupodílet na jeho budoucnosti.

Jak byste hodnotil situaci, v které se nyní naše společnost nachází?
V médiích se již začaly objevovat informace o začátcích těžkých časů pro naše zákazníky – výrobce automobilů. Čtenáře mohu uklidnit, že našeho závodu se podobné komplikace zatím netýkají. Objem výroby v letošním lednu byl shodný s množstvím vyrobených zámků v lednu 2019 a v podobných řádech bychom měli jet minimálně do roku 2025, do kterého máme zasmluvněné zakázky. 

Velkým tématem je dnes elektromobilita, o které se hovoří jako o budoucím směru automobilového průmyslu. Tento trend vnímám jako velkou příležitost. Nejenže nové elektro vozy budou stále potřebovat zamykací mechanismy svých dveří, ale zároveň díky nim vzniknou i nové řady výrobků. Jako příklad mohu uvést potřebu zajištění nabíjecích kabelů v dobíjených vozech, kterou plně řeší náš nový produkt Kiekert SecuCharge. Vývoj jde v našem oboru velmi rychle dopředu, a to je také hlavním důvodem našich rozsáhlých investic do výzkumu a vývoje. 

Zmínit musím také silnou konkurenci, která v našem výrobním segmentu panuje. Odpovědí na ni musí být maximální snaha o zvyšování efektivity, a to jak ve výrobě, tak v administrativě. Pokud chceme zůstat stále světovou jedničkou, musíme zkrátka vyrábět lépe, rychleji a levněji.

Budoucnost přeloučského Kiekertu ve spojení s automatizací jste již nastínil v prosincovém čísle Kiekert Zpravodaje. Jaké další výzvy před námi nyní stojí?
Automatizace a zvyšování efektivity jsou těmi hlavními. Jako další bych uvedl zásadní rozšíření naší nástrojárny z důvodu převzetí veškeré výroby nových linek z Německa, nebo spuštění nového moderního testingového centra, které se momentálně dokončuje v hale H.

Jaké to bude mít dopady na naše zaměstnance? 
Žádné dramatické opatření typu hromadného propouštění není určitě na pořadu dne. V rámci efektivity plánujeme mírné snížení počtu zaměstnanců, ale půjdeme v maximální míře cestou přirozených odchodů, tzn. odchodů do důchodu nebo na mateřskou dovolenou. Udržení kvalitních a motivovaných zaměstnanců pro nás zůstává prioritou. 

Zvažuje nyní Kiekert nějaké významné změny? Blížící se útlum ekonomiky nahrává spekulacím o přesunu výroby na východ či akvizici konkurenčních firem.
Cílem našeho koncernu je ve střednědobém horizontu zdvojnásobit globální obrat, tedy dosáhnout hranice 1,5 miliardy Euro. Cest, jak tohoto ambiciózního výsledku dosáhnout, je několik, a všechny jsou otevřené. Jednou z nich je například vybudování nového výrobního závodu na Ukrajině, další pak nákup jiné firmy či firem. Ty nemusí být nutně konkurenční, ale mohou třeba vhodně doplnit naše stávající výrobní portfolio. Pro přeloučský Kiekert to bude znamenat jediné: kromě stávající náročné konkurence vnější nám vznikne i silná konkurence vnitřní. Jinými slovy, o každou zakázku se budeme muset s ostatními pobočkami v koncernu porvat. Řešení, jak zvýšit naše šance na vítězství, zaznělo již několikrát – být efektivnější.

Do konce minulého roku jste zastával pozici Plant Operations Manager, pod kterou spadala výroba, logistika a ME. Kdo po Vás přebral pomyslné žezlo? 
Struktura managementu doznala drobných změn. Jelikož naše firma je hlavně výrobního charakteru, jako klíčové vnímám svoje zaměření na výrobu. Pozice Operations Managera tedy nebude momentálně obsazena a divize výroby, logistiky a ME jsou nyní podřízeny přímo generálnímu řediteli. Za celou výrobu je od ledna zodpovědný Tomáš Krajsa.

Letošní vánoční svátky se pro Vás asi nesly v pracovním duchu. Podařilo se Vám i přesto trochu zrelaxovat a užít si zimních radovánek?
Na rodinu nemám bohužel během roku tolik času, kolik bych si představoval, a tak jsem se jí to snažil vynahradit alespoň během Vánoc. Jsme hodně sportovně zaměření a nemáme to daleko do Orlických hor, takže plán je každý rok jasný. Přestože to skoro celý prosinec vypadalo spíše na cyklovýlety a houbaření, nakonec došlo i na oblíbené běžky, byť ne na Orlické, ale na Jizerské magistrále (smích).

Děkujeme Vám za rozhovor a přejeme vám na nové pozici mnoho úspěchů.