Jane, Vás předchází pověst ostříleného kvalitáře s mnoha zkušenostmi v automobilovém segmentu. Mohl byste se nám krátce představit?
Více než polovinu své zhruba dvacetileté kariéry jsem strávil v automobilovém segmentu, kde jsem měl možnost pracovat na obou stranách, tedy v pozici dodavatele i zákazníka. Do přeloučského Kiekertu jsem přišel po čtyřech letech strávených ve Ford Motor Company na pozici vedoucího dodavatelské kvality. Před nástupem do Fordu jsem působil osm let na pozici vedoucího kvality ve firmě Continental Automotive v Trutnově, tedy na pozici ekvivalentní té dnešní v Kiekertu. Vzděláním jsem původně chemik, absolvoval jsem Univerzitu v Pardubicích a později jsem absolvoval doktorské studium ve specializaci řízení kvality na Technické univerzitě Vysoké školy báňské v Ostravě.
Jaký směr a nové výzvy na Vaši divizi kvality čekají?
Pojďme se podívat na Kiekert očima zákazníka. Před třemi lety jsem byl součástí týmu Ford Motor Company, který pracoval na kritické situaci kolem uvedení zámku Ford Global Latch do sériové výroby. Již před nástupem do své nynější pozice jsem tedy měl příležitost několikrát přeloučský Kiekert navštívit a udělat si o něm hrubý obrázek. Kiekert je zákazníky bezpochyby vnímán jako jeden z klíčových dodavatelů. Je ale třeba si přiznat, že zavádění výrobků do sériové výroby není naší silnou stránkou a je na něm určitě nutné zapracovat. Další slabinu vidím v rychlosti a efektivitě zaváděných nápravných opatření. To bohužel také není oblast, kde by naši zákazníci byli stoprocentně spokojeni a prostor pro zlepšení tu určitě je. Ale abychom nemluvili jen v negativech. Myslím, že řada procesů je v Kiekertu na velmi dobré úrovni a moji kolegové z divize kvality jsou v převážné většině fundovaní odborníci, což je pro dobrý výsledek nezbytné. Věřím, že společnými silami se nám podaří naplnit naše interní heslo „Kvalita na prvním místě“ a tím i zlepšit pohled zákazníků na naši společnost.