Jak v oblasti vzdělávání zaměstnanců hodnotíte rok 2019?
Jednoznačně pozitivně. Na úvod bych ráda zmínila, že pro společnost Kiekert je vzdělávání zaměstnanců jednou z hlavních priorit a v loňském roce, podobně jako v letech předchozích, do něj investovala přes pět a půl milionu korun. Mezi největší odborná školení patřilo v roce 2019 školení pro směnové mistry, které absolvovalo 150 účastníků, a školení zdravotních a požárních hlídek, kterými prošlo přibližně 470 zaměstnanců. Loňský rok se také nesl v duchu zavádění nového interního systému SuccessFactors, který nám proces školení do budoucna ještě více ulehčí a zpřehlední, například díky přehledně zpracované zpětné vazbě.
Radko, jaké typy školení v Kiekertu probíhají?
Můžeme je v zásadě rozdělit na tři typy: odborná, zákonná a interní. Mezi odborná řadíme ta, která našim zaměstnancům rozvíjejí pracovní dovednosti. Ty mohou poté využít například při komunikaci v týmu nebo pro efektivnější zvládání své práce. Typickým příkladem je školení daňových novel nebo počítačových programů. Se zákonným školením se jistě setkal každý zaměstnanec. Sem patří například seznámení s bezpečností práce či referentské zkoušky. Posledním typem jsou pak školení interní, kde se naši zaměstnanci školí navzájem. Zde bych mohla zmínit například schvalování faktur nebo základy kvality. Skvělou tradici mají v Kiekertu také tzv. KVT přednášky (z ang. Kiekert Voluntary Training, pozn. red.), kde dobrovolníci přednášejí kolegům problematiku, které se dlouhodobě věnují.
Na co se zaměstnanci mohou těšit v nejbližší době?
Novinkou bude proškolení všech THP pracovníků na tzv. „A3 metodu řešení problémů“. Jedná se o logický systém, jak si s náročnými úkoly poradit objektivně, strukturovaně a profesionálně. Začínáme také pracovat na pokračování úspěšného kurzu Mistrovství mistra, takže nudit se letos určitě nebudeme (smích).