Tomáši, mohl byste čtenářům vysvětlit co je to Master Plan a proč jej potřebujeme?
Pokud se podíváme do moudrých knih, zjistíme, že: „Master Plan je zásadní dokument, ve kterém firma definuje své kroky na cestě k budoucímu růstu a rozvoji“. Jedná se zkrátka o detailně rozplánovanou strategii naší firmy, která nám do budoucna zajistí efektivní a úspěšné fungování a díky tomu také mimo jiné i stabilní pracovní místa.
Jakých oblastí se Master Plan dotýká?
Jedním slovem: všech. Naše firma je jeden tým, který jde jedním směrem a usiluje o společný cíl. A tím nemyslím jen náš přeloučský závod, ale všechny továrny Kiekert po celém světě. Do Master Planu jsou tedy zahrnuta všechna naše oddělení, kterým byly úkoly definovány představenstvem.
Jaký je tedy v kostce aktuální Master Plan pro přeloučský Kiekert?
Náš plán má tři hlavní části. První je zaměřena na náklady, druhá na rozvoj firmy a třetí na organizaci naší společnosti. Pokud hovoříme o nákladech, naším cílem je samozřejmě minimalizovat všechny zbytečně vynaložené prostředky, a to hlavně v souvislosti s reklamacemi, šrotacemi a přepravními náklady. V tom nám může pomoci například efektivní realizace nápadů KIM nebo aplikace nástrojů LEAN. Hlavním cílem druhé části je objevování dalších obchodních trhů, vývoj nových produktů a snaha expandovat do oblasti elektroniky zamykacích systémů. Poslední část je pak zaměřena na rozvoj globální organizace a vnitřních procesů v koncernu. Sem spadají hlavně přesuny dílčích pravomocí z Německa a zvyšování odpovědnosti jednotlivých závodů.