Vítku, jaké novinky můžeme letos vidět na našich výrobních linkách?
Naší hlavní prioritou je zvyšování efektivity výrobních procesů. Tento cíl se snažíme plnit několika různými cestami, ať již je to optimalizace výrobní plochy nebo zavádění automatizovaných procesů. Pokud hovoříme o větší efektivitě při uspořádání výrobních prostor, rád bych zmínil zeštíhlení linky S3M II. Toto starší pracoviště na výrobu zámků pro Peugeot, zabírající 800 m2, se nám podařilo zredukovat o téměř 90 % a tím uvolnit prostor na nájezd nových slibných projektů pro Ford, Fiat a Volkswagen. Velký krok jsme učinili také ve zmiňované automatizaci, kde jsme se stali dokonce průkopníky v rámci celého Kiekertu.
To zní skvěle. O co konkrétně se jedná?
Podařilo se nám vymyslet, navrhnout, zrealizovat a otestovat první automatickou stanici na nasazování plastových šneků na motorky. Jedná se o naprostý unikát, neboť u nás, stejně jako v ostatních závodech, se tato montáž doposud prováděla manuálně. Nová stanice, která se momentálně nachází v přízemí haly B, je schopná nejen vyrábět dvaapůlkrát rychleji, ale zároveň umí také měřit kvalitu montáže. V online čase tedy vidíme přesnou délku nasazeného spoje a sílu k tomu potřebnou, díly nesplňující výrobní specifikace jsou automaticky separovány. Na konci května jsme úspěšně dokončili všechny testy a nyní již první automat pracuje na sériové výrobě Audi E-latch a VW Modulschloss. Současně také zajišťujeme další dva podobné automaty, které se svou roční kapacitou 19 milionů kusů plně pokryjí výrobní potřeby celé firmy.