Vítku, co naši nástrojárnu letos čeká?
V první řadě jde o zvětšení výrobních prostor a změnu organizace materiálových toků při výrobě jednoúčelových strojů. Nedávná kapacita naší nástrojárny odpovídala potřebám, které měl Kiekert zhruba před pěti lety. Díky přesunu prototypové dílny do Čívic jsme získali možnost rozšířit pracoviště o 200 m2, což nám nyní dovoluje větší pracovní komfort. Od ledna letošního roku přebíráme roli globálního dodavatele výrobních zařízení pro všechny závody po celém světě, což kromě požadavků na vyšší kapacitu klade nemalé nároky také na komunikaci se zástupci v Číně, v Mexiku i s konstruktérským týmem v mateřském závodě v Heiligenhausu. Věřím, že po rozšíření nástrojárny a posílení našeho týmu techniků budeme ještě efektivněji zvládat požadavky zákazníků a výrazně se podílet na projektu 4A, tedy automatizaci našich výrobních linek.
Pavle, na jakých konkrétních projektech nyní pracujete?
V únoru byl dokončen jeden z nejdůležitějších projektů pro naše kolegy z Mexika – kombinovaná linka pro BMW H-latch a Daimler GL3, která se skládá z více než 70 stanic postavených převážně zde v Přelouči. V současné době také probíhá výroba strojů a montážních pracovišť pro projekt Audi E-Latch II. Vlastní stavbu této linky zahájíme na začátku července a první vzorky bychom z ní měli mít už koncem srpna. Letos nás pak ještě čekají dva rozsáhlejší projekty pro naše významné zákazníky Volkswagen a Fiat.
Jak se nástrojárny dotkla epidemie koronaviru?
Naštěstí nijak výrazně, a to i díky bezpečnostním opatřením naší firmy. Většina našich dodavatelů fungovala ve stejném režimu jako dříve, delší doby dodání jsme zaznamenali pouze u dílů vyráběných v oblastech s masivnějším rozšířením epidemie. Jinak ale od začátku roku jedeme na plný plyn.