Rubriky
26/2022

Změny v organizační struktuře Kvality

Na jednom z našich největších oddělení dochází v současnosti k dílčím přesunům odpovědností a pracovních týmů. O jaké změny se jedná, proč k nim dochází a jak bude vypadat nové organizační schéma, nám dnes prozradí Jan Kosina, šéf naší kvality.

Honzo, z jakých týmů se naše Kvalita skládá?
Ta struktura je trochu komplikovaná, ale pokud bych ji měl popsat alespoň v základních rysech, jedná se o oddělení Systémové kvality (dodržování všech norem a standardů), Zákaznické kvality (komunikace a řešení problémů se zákazníky), Procesní kvality (kontroluje kvalitativní parametry naší výroby), Laboratoře (provádí testy a produktovou analýzu výrobků), Řízení kvality dodavatelů v předsérii (ověřuje komponenty před zahájením velkoobjemové výroby) a Dodavatelské kvality, která se dělí na dva týmy: PPAP, ten vzoruje a uvolňuje díly pro výrobu, a tým, který řeší reklamace s dodavateli. 

K jakým změnám v této struktuře dochází nebo již došlo? 
První z nich je optimalizace na oddělení Zákaznické kvality, kde jsme původních šest týmů přeskupili na tři, přičemž jsme využili podobnosti zákaznického portfolia. Nově tedy máme skupiny VW a Audi, BMW a Mercedes a třetí Ford, Renault a Stellantis.
Druhou změnou je vyčlenění oddělení Procesní kvality, která již nebude součástí Zákaznické kvality, do samostatného oddělení. To nám umožní nejen větší zaměření na kontrolu našich procesů, ale také tím zefektivníme komunikaci s automobilkami, a to jak po stránce rychlosti reakce, tak i kvality opatření. 
Třetí změnou je pak převedení Warranty analysis, neboli Analýzy zákaznických reklamací, z oddělení Zákaznické kvality do týmu Laboratoře, kde tak vznikne silný a komplexní útvar zabývající se kompletním reklamačním servisem pro naše zákazníky.