Rubriky
28/2022

Příběh úspěšného zlepšováku

Proč chodit za kovaříčkem, když mohu rovnou za kovářem? Tak by se mohl také jmenovat další díl našeho seriálu, ve kterém pravidelně představujeme úspěšné nápady našich zaměstnanců. Dnes se podíváme na úspory, které můžeme získat volbou správného dodavatele služeb.

Čem

V minulých článcích jsme se na tomto místě věnovali zejména KIMům, jejichž úsporu a změnu oproti původnímu stavu bylo možné vidět i pouhým pohledem. V tomto díle bychom vám ale chtěli ukázat, že zlepšení a úspory lze přinést i v rámci služeb, které si objednáváme u externích dodavatelů. 

Náš kolega Michal Rašek, technik sériové výroby v oddělení ME, dostal za úkol obstarat pravidelnou půlroční kontrolu bezpečnosti rentgenu na jedné z výrobních stanic. Michal si všiml, že měření neprováděla oslovená firma, ale jiná certifikovaná společnost.  Napadlo ho tak, zda by nebylo lepší kontaktovat koncovou měřicí firmu napřímo. Tato varianta se ukázala jako výrazně výhodnější, a to hlavně díky úspoře na přirážce za zprostředkování.

Kromě finančního benefitu se dosáhlo také toho, že díky přímé komunikaci s měřící firmou jsme schopni značně urychlit domluvení termínu, a platí se pouze to, co opravdu potřebujeme. Díky tomu jsme schopni ušetřit několik desítek tisíc korun ročně. 

A co vy? Napadlo vás někdy ověřovat, zda nám služby poskytuje opravdu firma, která se objednala? Někdy stačí drobnost: třeba se podívat, zda na tričkách pracovníků externích firem nejsou náhodou loga jiných společností…