Rubriky
37/2024

Organizační struktura KCS

Představujeme vám aktuální organizační strukturu společnosti Kiekert-CS, platnou od 1. července 2024.

Představujeme nové manažery

Markus Vogt 
Provoz závodu

Markusi, můžete se nám krátce představit? 
Děkuji, rád. Je mi 58 let, jsem třicet let ženatý a mám patnáctiletou dceru. Během své více než pětadvacetileté praxe jsem získal zkušenosti s vedením dodavatelských řetězců, výroby, nákupu, logistiky a provozu organizací v Asii, v Austrálii a v Severní Americe. Většinou jsem zastával pozice regionálního manažera pro evropské společnosti střední velikosti, kde mým hlavním úkolem bylo vybudovat provozní organizaci a připravit její ziskový růst nebo ji propojit s mezipodnikovou strukturou.

Na Kiekert se díváte novýma očima. Jaký je to pohled? 
Je evidentní, že KCS je vysoce výkonný závod s dobrou organizací. Naším společným cílem je tuto výkonnost nyní ještě zvýšit a učinit tak z Přelouče dlouhodobě vynikající ziskové místo v koncernu Kiekert.

Jaké budou Vaše další kroky?
Společně s manažerským týmem budeme pokračovat v nastoupené cestě směrem k vysoce výkonné, procesně orientované organizaci, kde se budeme soustředit na výkon a potřeby našich zákazníků. Napříč jednotlivými odděleními budeme více komunikovat na základě faktů a čísel. Za cíl si kladu také stanovit měřítka ve všech oblastech našich činností a zainvestovat do provozního know-how a manažerských dovedností. Věřím, že nás společně čekají velké věci a jsem rád, že u toho mohu být.

Peter Habara
Manažer ME

Petře, můžete se nám krátce představit? 
Ahoj, jmenuji se Peter, je mi 56 let a mám dvě děti. Ve společnosti Kiekert jsem začínal před 31 lety jako plánovač údržby a poté jsem pracoval jako procesní inženýr ve výrobě. V roce 2001 jsem přešel na plánování výroby a o šest let později jsem se přesunul do závodu v České republice, kde jsem na obdobné pozici pracoval až do roku 2012. Poté jsem se vrátil do Heiligenhausu na post vedoucího výroby a po třech letech jsem převzal řízení celého německého závodu. Od letošního února jsem zpět v KCS, kde jsem zodpovědný za oddělení ME a speciální projekty, jako je například obchod s náhradními díly.

Na Kiekert se díváte novýma očima. Jaký je to pohled? 
Musím říci, že oproti roku 2012 se přeloučský závod opravdu rozrostl. Je obdivuhodné, jaké objemy denně naše výroba a logistika zvládají.  Měl jsem však možnost podívat se hlouběji do našich dat a vidím, že je zde velký prostor pro zlepšení procesů i pracovní efektivity. Našim úkolem je nyní tato stará nebo nedořešená rozhodnutí změnit, aby se náš závod stal opět vysoce efektivním.

Jaké budou Vaše další kroky?
Dovolte mi položit protiotázku: kteří zaměstnanci jsou v Kiekertu nejdůležitější? Zaměstnanci ve výrobě! A proč? Protože naše společnost bude prosperovat pouze tehdy, pokud bude vyrábět efektivně a bez přerušování. Pod pojmem přerušování myslím nedostatek materiálu, časté seřizovací časy, prostoje způsobené stroji a podobně. Jsme hlavně výrobní závod a výroba pro nás musí být prioritou. Útvar ME se proto zaměří na zaměstnance ve výrobě a jejich plynulou a efektivní práci za podpory promyšlené a levné automatizace. Automatizace, která má skutečně smysl. 

Roman Dvořáček
Manažer logistiky

Romane, můžete se nám krátce představit?  
Zdravím čtenáře, jsem 51 let mlád, ženatý a mám dva syny. V oblasti logistiky a managementu se pohybuji již 24 let. Za toto období jsem prošel několika velkými korporáty jak v automotive, tak i v komerční sféře. Pracovní kariéru jsem začal ve společnosti Foxconn CZ, poté jsem pracoval ve společnostech Panasonic Automotive Systems, Rieter Automotive CZ, Hella Autotechnik a v neposlední řadě ve firmě Megatech Industries. Ve většině těchto společností jsem zastával pozici vedoucího logistiky, zkušenosti mám též s vedením oddělení výroby a kvality. Jsem cílevědomý člověk a vždy se mi vyplatil lidský management založený na důvěře, hrdosti a týmové práci. Za svůj profesní život jsem již prošel snad všemi kritickými situacemi, které v oblastí logistiky a supply chain managementu mohou nastat. Vždy jsem byl schopný se svým týmem najít krizový scénář s minimálním dopadem na konečného zákazníka a věřím, že stejné to bude i v Kiekertu. Mezi mé velké koníčky patří sport, a to převážně tenis, který stále aktivně hraji. Mé životní motto zní „Ke všem cílům vede cesta“.

Na Kiekert se díváte novýma očima. Jaký je to pohled?
Přeloučský závod mě mile překvapil v mnoha směrech. Je zde bezva parta lidí, kteří se snaží vše posouvat kupředu, i když je to někdy nelehká cesta. Je zde čisté pracovní prostředí, dostatek zeleně v celém areálu a skvělé závodní stravování. Když se zaměřím na logistiku, tak mě zaujal systém skladování materiálu pomocí automatizovaného skladového systému Miniload a též posuvné regálové systémy, které umožňují maximálně využít plochy k uskladnění materiálu a hotových výrobků. Využívání vláčků k distribuci materiálu a hotových zámků mezi výrobními linkami a skladem je též promyšlené a funkční. 

Jaké budou vaše další kroky?
Budu pokračovat v již započatých aktivitách „Boost projektu“, který by měl přispět k zefektivnění plánování výroby, optimalizaci toku materiálu v závodě a vést též k vyšší produktivitě a efektivitě navazujících výrobních procesů. Současně se budu snažit o to, aby naši zaměstnanci měli z těchto změn profit a do budoucna se jim tím ulehčily jejich pracovní činnosti. 

Josef Říha
Projektový manažer

Josefe, můžete se nám krátce představit? 
Po ukončení studií v roce 2008 jsem nejdříve pracoval ve firmě Panasonic Automotive Systems jako vedoucí inženýr zákaznické skupiny Honda na R&D. V roce 2011 jsem nastoupil do Kiekertu na pozici Projektového manažera pro nové trhy, později jsem se začal specializovat na koncern FCA a nakonec na Stellantis. V listopadu 2023 jsem se stal vedoucím týmu Projektového managementu, kterého jsem od dubna 2024 také manažerem. Od tohoto data jsem zodpovědný i za oddělení obchodu.  

Jak nyní vypadá oddělení Project managementu? 
V současnosti máme pět kolegů starajících se o naše nejvýznamnější zákaznické projekty jako je Mercedes, VW/Audi, Stellantis/Renault a aktuátory. Velkou změnou je již zmiňované spojení našeho oddělení s obchodním servisem, kdy jsme k sobě přibrali pět kolegyň zodpovědných za administrativu navázanou na náběh nových projektů.

Jaké budou Vaše další kroky? 
Hlavní pozornost se nyní upíná k budování pozitivních vztahů se zákazníkem Stellantis. Našim dalším cílem je pak dohled nad zlepšením profitability všech projektů v našem portfoliu.

Pavlína Štroffek-Šprachtová
Manažerka HR

Pavlíno, můžete se nám krátce představit? 
V HR působím více než deset let a byla to od začátku „láska na první pohled“. Moje zkušenosti jsou jak z výrobního sektoru, tak odjinud, což mi vždy pomáhalo rozšířit si obzory a čerpat inspiraci z odlišných prostředí. Kiekertu nejpodobnější je asi mé více než pětileté působení v roli Organizational Development Managera ve společnosti Foxconn. Zde jsem měla na starosti tým 14 specialistů, se kterými jsem se věnovala zejména transformačním projektům. K mým úspěchům patří například zavedení bezpapírové docházky, koordinace nastavení HR datového reportingu pro management či realizace komplexního interního průzkumu spokojenosti a na něj navazující akce.

Na Kiekert se díváte novýma očima. Jaký je to pohled? 
Pozitivně mě překvapila ochota lidí pomoci a všudypřítomné úsměvy. Zároveň velmi cením podporu firmy směrem k zaměstnancům a například vyplácení vánočního bonusu nebo příspěvku na dovolenou, které rozhodně nejsou u konkurence standardem. Další věcí je loajálnost našich zaměstnanců – věděli jste třeba, že průměrná délka působení v Kiekertu je deset let?! To je vážně skvělé! Na druhé straně vnímám jako velkou příležitost, a to nejen v HR, digitalizaci procesů. Začít můžeme například docházkou. Mít ji hotovou na pár kliknutí by jistě uvítal každý.

Jaké budou Vaše další kroky?
S naším HR týmem se budeme soustředit mimo jiné na „zaměstnaneckou zkušenost“, to znamená zajištění dobrých pracovních podmínek pro všechny kolegy v Kiekertu. Věřím, že nejlepší cesta k tomuto cíli je bavit se s kolegy, naslouchat jim a otevřeně vysvětlovat kroky, které firma činí. Dalším už zmíněným cílem bude zefektivňování; do značné míry to souvisí i s tím, aby pro kolegy bylo snazší s námi komunikovat a bylo pro ně jasnější například fungování procesů. Smyslem je dělat věci rychleji s menším úsilím a mít tak prostor soustředit se na to, co je opravdu důležité. Mým soukromým přáním je pak i rozvoj oblasti, kterou jsem vystudovala, což je psychoterapeutický výcvik se zaměřením na rodiny.

Jean-Yves Nicaise 
LEAN manažer

Jean- Yvesi, můžete se nám krátce představit? 
Dobrý den všem čtenářům Kiekert Zpravodaje, je mi 51 let, jsem Francouz žijící v Chocni, ale nebojte – mluvím česky. Nebo se o to snažím, i když francouzský přízvuk je pořád znát. Mám více než dvacet let zkušeností v automobilovém průmyslu, kde pracuji pro dodavatelské společnosti v různých technických oborech, týkajících se hlavně termoplastů, obrábění a montáží. Měl jsem možnost pracovat ve Francii, Švýcarsku, USA, ale hlavně v České republice, která se nyní stala mým novým domovem. Během své kariéry jsem se věnoval procesnímu inženýrství a řízení výroby, přičemž jsem se zaměřoval na implementaci principů štíhlé výroby a jejich metod.

Na Kiekert se díváte novýma očima. Jaký je to pohled? 
V českém závodě je v rámci problematiky LEAN vidět dlouhodobá práce a dobré základy zlepšovacích procesů. Věřím, že díky tomu a mým dlouholetým zkušenostem s produkty a procesy společnosti Kiekert můžeme dosáhnout významných zlepšení.

Jaké budou Vaše další kroky?
Mým dlouhodobým úkolem je zavádění principů štíhlé výroby a s nimi spojených nástrojů a metod. Zaměřím se také na nastavení pravidel 6S (metodologie zaměřená na maximalizaci efektivity a produktivity pracovišť, snižování množství odpadu a zlepšování kvality výstupů, pozn. red.) a sám se budu podílet na analýzách příčin problémů. Na tyto výzvy se již docela těším, stejně jako na vzájemnou spolupráci a poznávání nových kolegů.