Michal Bažant pracuje na lince, která kompletuje zadní zámky pro G-klasse, tedy pro vůz Mercedes třídy G. Tento typ zámku měl v původním projektu otevírání jak zevnitř, IBH pákou, tak i zvenčí, pákou ABH. Postupem času však zákazník, společnost Daimler, od vnitřní páky upustila a do zámku jsme jí proto přestaly montovat.
Kolega Michal Bažant si jednoho dne všiml, že přestože IBH páku již nemontujeme, stále v šíbru (pohyblivá část zámku) zůstal kolíček, jehož původní funkce byla blokace zmíněné vnitřní páky. Michalův nápad byl, že kdybychom navrhli novou konstrukci šíbru, bez kolíčku, mohla by být jeho cena levnější. A po propočítání se ukázalo, jak velkou pravdu má: cena nového šíbru se snížila o celých 78 %!
Následovaly dva roky náročné práce, než se podařilo nápad uvést do praxe. Velké poděkování patří kolegům Janu Fasselovi z Vývoje a Martinu Fofoňkovi z Project managementu, kteří nové řešení prosadili jak u zákazníka, tak i u dodavatele, přepracovali veškerou dokumentaci a zajistili potřebná schválení a certifikaci.
Pan Bažant se díky svému nápadu postaral o jednu z historicky největších úspor, kterou kdy v KCS zlepšovací návrh přinesl. Za to mu přišel osobně poděkovat i Karl Lambertz, generální ředitel KCS, který úspěšnému zlepšovateli předal také adekvátní odměnu. A s poděkováním a gratulací se připojujeme i my!