» Martine, kam jsme se za rok posunuli?
Na úvod bych čtenářům připomněl, že projekt, se kterým jsme vloni u Volva zabodovali (koncept zadního zámku s integrovaný přitahovačem a malým motorem CBL-s, pozn. red.), byl po velmi dlouhé době jediný projekt pro tohoto zákazníka, který se Kiekertu podařilo získat – Volvo byl pro nás v podstatě nový zákazník. A nyní se nám u něj podařilo vyhrát další zakázku!
» Co za tímto úspěchem stojí?
Je obvyklé, že každá automobilka se svými dodavateli vyvine produkt a aby minimalizovala další náklady na vývoj, snaží se jej využívat do více vozů. A přesně to se nám nyní podařilo s naším zadní zámkem CBL-s. Více než 80 % dílů nového zámků bude stejných jako na loňském projektu a modifikovány budou pouze velké pohledové komponenty. Díky již existujícím sériovým nástrojům jsou naše náklady na vývoj a výrobu výrazně nižší než by měla naše konkurence, a to nám pomohlo připravit atraktivní nabídku pro zákazníka. Proto bylo tak důležité vyhrát ten první projekt a původní zámek hned od začátku navrhnout tak, aby byl použitelný do více vozů. Jedná se o hezký příklad toho, jak důležité je se dostat k novému zákazníkovi, byť jen s jediným zadním zámkem. O další byznys se pak bojuje výrazně jednodušeji.
» Co nás nyní v tomto projektu čeká?
I když se může zdát, že po nominaci máme hotovo, opak je pravdou. Nyní začíná fáze, kdy musíme nový produkt detailně odladit, řešit vyrobitelnost jednotlivých dílů, a to jak s evropskými, tak i čínskými dodavateli. Dále musíme zajistit validaci designu, připravit sériové výkresy a postarat se o hladký náběh sériové výroby. Projekt je globální, jeho vývoj probíhá plně pod taktovkou mého týmu zde ve Starých Čívicích, vyráběn bude v Čechách a paralelně i v Číně. Výrobní objemy, které by měl dodávat český závod, začínají být poměrně zajímavé a pokud se Kiekert zapíše jako kvalitní dodavatel, množství produktů pro tohoto švédského zákazníka bude v příštích letech narůstat. A jelikož je vývoj zadních zámků ve skupině Kiekert zejména českou doménou, jsem rád, že tento náš úspěch přinese více práce i do českého závodu.