Rubriky
25/2021

Příběh úspěšného zlepšováku

Může se zdát, že nejvýznamnější zlepšovací návrhy se týkají hlavně výroby. Není tomu ale vždy tak. Dnes bychom vám chtěli ukázat, že dost času i peněz se dá ušetřit také v administrativě.

Každý, kdo pracuje na počítači, se občas při své práci setkává s rutinními úkony, které provádí i několikrát denně. Člověk, který pak celý den jen mechanicky kopíruje data z jednoho systému do druhého, si může připadat jako robot. A našeho kolegu Ondru Mořkovského z oddělení CPS (dříve PM) tak napadla myšlenka, že by tuto práci mohl opravdu dělat robot. 

Ovšem ne robot mechanický, ale administrativní. Ondra pomocí skriptovacího jazyka a nástroje Auto Hotkey pomohl v administrativní činnosti zautomatizovat opakující se aktivity a tím zvýšit pracovní efektivitu i snížit chybovost. Samotný proces funguje tak, že se nejprve nadefinuje počáteční a koncový stav činnosti, která má být zautomatizována. Následně tento proces Ondra naprogramuje pomocí příkazů, což se dá vzdáleně připodobnit například funkci „makro“ v programu Excel. Aplikace Auto Hotkey pak jednotlivé kroky nahraje a uloží. Uživateli pak stačí zadat vlastní klávesovou zkratku a nastavený sled operací se automaticky spustí sám. 

V současnosti je administrativní robot využíván po celé firmě, kde pomáhá zejména při transakcích v SAPu, tvorbě mailů či zpracování docházky. O úspěchu tohoto KIMu svědčí i to, že pro velký zájem máme v současnosti již další dva zaměstnance, kteří se naučili automatické roboty pro naše kolegy nastavovat.