Rubriky
27/2022

Jak se nám v Kiekertu líbí?

V první polovině března proběhl v naší firmě rozsáhlý průzkum spokojenosti, kterého se zúčastnily přes tři čtvrtiny všech zaměstnanců. Na výsledky a následné kroky jsme se zeptali Petra Kuchyni, generálního ředitele.

Proč jsou pro nás podobné průzkumy důležité?
Kiekert je jedním z největších zaměstnavatelů v regionu a je pro nás důležité, aby se zde lidem dobře pracovalo. Proto je čas od času správné zjistit, v čem je firma jako zaměstnavatel silná a kde potřebuje zlepšení. Rád bych poděkoval všem, kteří nám v tomto úsilí pomohli – březnového průzkumu se zúčastnilo 1 210 zaměstnanců z celkového počtu 1 662, díky čemuž jsme získali vypovídající výsledky. 

Co nám tedy tento průzkum prozradil? 
Naprostá většina zaměstnanců hodnotila kladně úroveň bezpečnosti práce, akce pro zaměstnance a minulý rok z pohledu jejich pracovní pozice. Slaběji byly hodnoceny benefity, u dělnických pozic pak i finanční ohodnocení. Navyšování mezd i benefitům se věnujeme v dalších článcích tohoto zpravodaje. Jsme rádi, že v kategorii „Zázemí firmy“ bylo velice kladně hodnoceno parkování. Naopak připomínky pořád zůstávají k úklidu. Na toto téma proto vyvoláme další jednání s úklidovou firmou a společně s ní definujeme kroky vedoucí k nápravě. Práci v týmu i své vedoucí hodnotila většina zaměstnanců pozitivně. I zde jsou ale oblasti pro zlepšení, především v podpoře dalšího rozvoje od vedoucích. Ohledně vnímání firmy nás těší, že drtivá většina z Vás vnímá Kiekert jako úspěšnou firmu a jeho produkty jako kvalitní výrobky světové úrovně. Bohužel se zde ale ukázalo, že ohledně zlepšovacích návrhů KIM se nám nepodařilo vysvětlit a obhájit jejich pozitivní přínos jak pro zvýšení efektivity, tak i pro budoucí rozvoj firmy. Na tomto poli nás čeká ještě mnoho práce. Jako ne vždy ideální se také ukázala globální spolupráce s kolegy z německé centrály. 

Jaké budou další kroky? 
Výsledky jsou čerstvé a ukazují nám jak naše silné stránky, tak i celou škálu oblastí, na kterých je nutno zapracovat. V nejbližším období proto budeme hledat řešení, jak naše slabší stránky vylepšit. O konkrétních krocích Vás budeme informovat v dalších číslech Kiekert Zpravodaje.