Rubriky
27/2022

Plynulá výroba je na prvním místě

Dnes se opět podíváme do oddělení fyzické logistiky, ze kterého jsme v minulém čísle informovali o nových autonomních vláčcích. Navštívíme zde směnového mistra Antonína Rejdugu, který nás provede světem palet, retraků a manipulační techniky.

7:00  Ranní procházení emailové komunikace

Tondo, jaké byly Vaše začátky v Kiekertu?
Do firmy jsem nastoupil hned po škole v roce 2002, takže letos oslavím pěkné kulatiny. Mou první pozicí byl operátor výroby na lince D01 PSA 2000, kterou vedl dnešní hlavní mistr Tomáš Zelinka. Po čtyřech letech jsem pak vyměnil výrobu za sklad, kde jsem se stal v roce 2011 i vedoucím směny. A na této pozici pracuji dodnes. 

Co vše má směnový mistr na starost?
Pokud to řeknu zjednodušeně, ručíme za hladký pohyb veškerého materiálu, obalů a hotové výroby po firmě. Můj tým se v podstatě dělí na několik skupin. První skupinou je příjem, kde mají pracovníci za úkol vykládku materiálu z kamionu a jeho zadání do systému. Po příjmu se materiál dále zaskladňuje buď do Miniloadu nebo do velkých posuvných regálů. Další skupina pracovníků pak zajišťuje označení materiálu průvodkami a jeho výdej do výrob. Po tom, co se do skladu dostanou hotové zámky, přichází ke slovu pracovníci expedice, kteří na etiketovacích stanicích osazují palety etiketami a následně je nakládají na kamiony mířícími k našim zákazníkům. 

10:00  Kontrola výdejového místa automatického zakladače miniload 

Jak vypadá Váš běžný pracovní den? 
Do práce přicházím 20 minut před začátkem směny a s kolegou, kterého střídám, proberu aktuální situaci a přehled úkolů. Nějaký čas věnuji emailům, ale po většinu pracovní doby jsem na nohách. Na fyzické logistice bývá velký šrumec a je proto zapotřebí být neustále na place se svým týmem a mít o všem přehled. Vedoucí směny by měl být také schopen krátce zastoupit jakoukoli pozici, takže pokud je potřeba, sednu na ještěrku, retrak, vláček nebo etiketuji materiál. Když je situace klidnější, věnuji se administrativě. Mám ve svém týmu téměř čtyřicet lidí, pro které je potřeba řešit docházky, dovolené, školení, pojištění a podobně.

Co Vás na práci baví a bez čeho byste se nejraději obešel?

Možná to bude znít zvláštně, ale práci ve skladu mám rád a baví mě. Libí se mi práce s technikou, komunikace s lidmi, i fakt, že jsem součástí dobře fungujícího „mraveniště“, které je schopné vyrobit každý den desítky tisíc kvalitních zámků pro Mercedes či BMW. Trápí mě, asi jako většinu kolegů, současné velké personální výpadky, na kterých se podepsala hlavně pandemie Covid-19. Potom je to vše o dost těžší, hlavně při sestavování směn.

V našem Miniloadu je aktuálně 600 tun materiálu.

Podělíte se s námi o nějakou zajímavost z Vaší práce?
Myslím, že za zmínku stojí velké skladovací kapacity přeloučského Kiekertu. Například do našich 44 pojízdných regálů se vejde neuvěřitelných 13 000 europalet. Extra kapitolou je pak Miniload, který se začal používat před sedmi lety a v nedávné době došlo k jeho rozšíření. Díky tomu vzrostla jeho kapacita až na 75 000 KLT boxů, což představuje přibližně 600 tun zaskladněného materiálu. Rychlost pohybu jeho jeřábů je šest metrů za sekundu, takže manipulace je opravdu blesková. Díky Miniloadu se proces zásobování výroby neuvěřitelně zefektivnil. 

Jakou další techniku používáte?
Skladba naší manipulační techniky je docela široká. Kromě dobře známých klasických paleťáků zde máme také ručně vedené bateriové vozíky, čelní elektrické vozíky, CNG vozíky, retraky (vysokozdvižné vozíky s výsuvným sloupem, pozn. redakce), autonomní vláčky a ve výrobě zajišťujeme také provoz autonomních vozíků Agilox.

12:30  Rychlá koordinace návozu materiálu s řidiči retraků

Závěrečná otázka tradičně míří na Vaše koníčky… 
Největší koníček je pro mě rodina, s manželkou Petrou rád pracuji kolem našeho domu. Volný čas rád trávím projížďkami na motorce a jsem aktivním členem jednotky dobrovolných hasičů ve Zdechovicích. Od dětství se také věnuji fotbalu a před nedávnem jsem se také stal novým hráčem fotbalového týmu Sokol Zdechovice.