Rubriky
28/2022

Finišování nové výrobní linky LBS

Na podzim loňského roku jsme vás v Kiekert Zpravodaji informovali o přípravě nové výrobní linky na výrobní hale P, na které budou vznikat nové zámky typu LBS. V jaké fázi se nyní tento projekt nachází jsme se zeptali Tomáše Krajsy, manažera naší výroby.

Tomáši, mohl byste nám novou linku představit?
Hodně toho již představil kolega Leoš Mittner (Kiekert Zpravodaj číslo 24., pozn. redakce), tak jen krátce shrnu. Zámek LBS (z německého Leichtbauschloss) je nástupcem stávajícího typu Modulschloss, který dodáváme pro vozy koncernu Volkswagen, tedy Audi, Škoda, Seat a VW. Výrobní linka se skládá ze tří částí, montáž mechanické části tzv. Rastwerku, montáž elektrické části a závěrečné testování zámků včetně aplikace těsnění. Z hlediska technologie je nejzajímavější první z nich, tedy montáž Rastwerku – jedná se totiž o první plně automatizovanou část linky.

Jaké jsou technické parametry linky? 
LBS linka má rozlohu 693 metrů čtverečních a vyrábět se na ní bude 12 variant zámku. Tato linka má 36 stanic v deklové části linky, z toho polovinu automatických, a 15 stanic na kompletaci Rastwerku. Jak již bylo zmíněno, kompletace Rastwerku je automatická a tedy bezobslužná, čímž se nám podařilo snížit její výrobní takt na rekordních 3,67 vteřiny. Zvládne tak v pohodě pokrýt kapacitou dvě deklové linky.

Jaké kroky nyní linku čekají?
Linka LBS je již nastavená a pracovníci zaškoleni. V těchto dnech linka prochází schválením od zákazníka, který testuje na ní vyrobené zámky, a na konci listopadu zahájíme ostrý start sériové výroby. První LBS zámky odsud poputují do Portugalska, kde budou implementovány do nových vozů Volkswagen T-Roc. Rád bych na tomto místě poděkoval mistrům Jiřímu Doležalovi a Petru Haasovi, kteří se vzorně starali o rozjezd linky, optimalizaci pracovišť, výrobu vzorků a zaučení operátorů. Hlavním mistrem na této lince bude Ladislav Tykvan, kterému tímto přeji hladký start výroby a pohodový provoz.