Jaké byly Vaše začátky v Kiekertu?
Do firmy jsem nastoupila v roce 1998, takže zde příští rok oslavím pěkné čtvrt století. Začala jsem na Logistice, které jsem věrná dodnes. Mou první pozicí byla materiálová účetní. S odstupem času se zdá až neuvěřitelné, že se tenkrát všechny pohyby materiálu na skladě zadávaly do počítače ručně. V roce 2000 jsem se stala asistentkou vedoucího logistiky, později i výroby, a po jedenácti letech jsem přešla na obalové hospodářství.
Mohla byste nám toto oddělení blíže představit?
Na úvod bych možná lehce nastínila členění naší divize. Logistika se dělí na tři hlavní části: na fyzickou, tedy manipulaci se zbožím, materiálem a obaly; na dispozici, do které spadá objednávání materiálu, a na logistické plánování, které se podílí již na projektech, vyvíjí balení a kalkuluje logistické náklady. Naše oddělení obalového hospodářství patří do části fyzické logistiky a dělí se na část zákaznickou a dodavatelskou.
Co vše máte na této pozici na starosti?
S kolegyní Pavlínou Vejdělkovou máme na starosti dodavatelské balení. Jedná se o vratné obaly, většinou modré KLT přepravky, ale spadají sem například i velké šedé skládací boxy, vratné palety či paletová víka. Všechny tyto obaly jsou ve vlastnictví Kiekertu, a my je dáváme k dispozici našim zhruba osmi desítkám evropských dodavatelů. Abychom měli nad takovým objemem přehled a mohli naše dodavatele plynule zásobovat, máme k dispozici elektronickou evidenci obalů neboli obalová konta. To je v podstatě přehled veškerých pohybů obalů od nás k dodavateli a zpět a jejich aktuální stav. Tyto údaje musíme neustále kontrolovat a reagovat na jejich změny, které jsou především v poslední době velmi časté.
Jak vypadá Váš běžný pracovní den?
Začínám o půl sedmé a mé první kroky vedou na venkovní skladovou plochu, kde kontroluji aktuální stav obalů. Poté se vracím do kanceláře a začínám standardní denní agendu, tedy procházím veškerou korespondenci, objednávky, plány výrob a prověřuji stavy obalových kont. Na základě těchto informací připravuji podklady pro nakládku a expedici obalů. V posledních dvou měsících zaskakuji i za kolegyni a zajišťuji chod zákaznického balení. Musela jsem se tak naučit pracovat se zákaznickými portály, reagovat na požadavky zákazníků a číst ve výrobním plánu. Sice se také jedná o obaly, ale je to úplně jiná práce, neboť tyto obaly jsou ve vlastnictví zákazníků. Za tyto obaly platíme pronájem a rovněž vedeme obalová konta. V případě nedostatku musíme mít vždy v záloze náhradní balení.
Co Vás na práci baví a bez čeho byste se nejraději obešla?
Na první pohled se práce s obaly může jevit jako rutinní, ale ve skutečnosti se jedná o adrenalinový sport! A to mě baví. Pracuji v tomto oboru už spoustu let a neustále řeším nové situace či jejich ďábelské kombinace (smích). Co mě mrzí je často složitá komunikace jak s našimi dodavateli, tak nově i zákazníky.
Podělíte se s námi o nějakou zajímavost z Vaší práce?
Napadají mě dvě perličky, které možná moc kolegů neví. První z nich je, že v oběhu má naše firma přes 500 000 vlastních boxů. A to zmiňuji jen boxy, jinak disponujeme dalšími typy vratných obalů. Druhou zajímavostí je, že naše oddělení zajišťuje distribuci obalů a správu obalových kont nejen pro Přelouč, ale také pro německou centrálu v Heiligenhausu. A ještě bych možná dodala, že pro někoho mohou být obaly méně významné, ale pokud selže jejich distribuce, jedná se o stejně závažný problém, jako když chybí materiál.
A nezbytná otázka na závěr: Co děláte, když zrovna neděláte?
Ráda cestuji, fotím, procházím se přírodou či vyrážím na kole, v zimě lyžuji – ať již je to s rodinou, nebo daleko od ní (smích). Ale klidné chvíle si umím užít i třeba jen na zahradě s dobrou knihou v klíně a voňavou kávou.