Rubriky
33/2023

Show Car Kiekert zazářil v Přelouči

Na našem Dnu otevřených dveří bylo možné spatřit nový předváděcí vůz Kiekert, zapůjčený pro tuto příležitost od našich německých kolegů. Nejnovější zamykací systémy, které byly ve voze nainstalované, nám dnes představí Zbyněk Louda z oddělení Vývoje.

Zbyňku, o jaký vůz se jednalo?
Naším novým Show Carem (neboli předváděcím vozem, pozn. red.) je Peugeot 308. Tato volba má svůj důvod – rádi bychom rozšířili naši spolupráci se společností Stellantis, která vznikla před dvěma lety spojením francouzské společnosti PSA s italsko-americkou firmou Fiat Chrysler Automobiles. Stellantis nyní sdružuje tak významné značky, jako jsou Peugeot, Chrysler, Opel, Jeep, Citroën či Maserati, a je proto pro nás významným zákazníkem.

Mohl byste nám jednotlivé zámky představit? 
Předváděcí vůz je koncipován tak, že na pravé straně má standardně dodávané zámky, a na straně levé a v pátých dveřích novinky od naší společnosti. Vpředu u řidiče je zámek E-latch 1.0, který nyní vyrábíme pro Audi, avšak s jedním zásadním vylepšením – u zámku můžeme přes aplikaci v tabletu simulovat různé módy a zákazník si tak může vyzkoušet rozličné síly a dráhy potřebné k otevření dveří, případně přepnout vnější kliku na otvíraní přes dotykový senzor. Jak totiž naši čtenáři jistě vědí, u řady E-latch se zámek neotevírá mechanicky, ale pomocí elektro pohonu, a tudíž bez námahy. Předváděný zámek měl také novou funkci Rolling Pawl, která díky nové konstrukci zámku, kdy se západka rázově neuvolní, ale „odvalí“, významně zlepšuje zvukový vjem při otevírání dveří. 

Na levých zadních dveřích je zámek E-latch 2.0, který obsahuje dvě významné novinky. První z nich je otevírání pouhým dotykem – díky tomu do budoucna nebudou muset být vozy vybaveny klikami. Druhou je funkce SoftClose, která v případě nedostatečného zavření dveře jemně „dotáhne“ do správné pozice. V zadních dveřích kufru je naistalován zámek CBL S z dílny našich čívických kolegů, který byl podrobně představen v minulém čísle Kiekert Zpravodaje. Věříme, že u našich francouzských zákazníků dosáhne stejného úspěchu jako u automobilek Volvo a Mazda.