Vítku, mohl byste současné investiční projekty do automatizace představit?
V první fázi jsme analyzovali všechna ruční pracoviště na všech významnějších výrobních linkách našeho závodu. Po zhodnocení technických předpokladů a finanční náročnosti nám vykrystalizovala asi polovina pracovišť, kam lze úspěšně zavést automatizaci a robotizaci. Aktuální výsledek naší práce jsou objednávky na modernizaci desítek pracovišť na dvanácti výrobních linkách v hodnotě přes 6 miliónů EUR, tedy zhruba 160 milionů korun.
Čeho konkrétně se automatizace týká?
Naším hlavním cílem bylo najít takové výrobní procesy, které jsou jednak pro automatizaci vhodné a současně nám pomohou odstranit fyzicky náročnou práci či výrazně zvýšit kvalitu. Výhodou je, že naše linky jsou si do jisté míry podobné, což nám umožní dobré nápady a efektivní řešení aplikovat na další pracoviště. Jako příklad bych uvedl stanice na zakládání nýtů, které se nám v podobných provedeních objeví do konce února v deseti exemplářích.
Které linky již byly modernizovány a jaké další to čeká?
V prvním kole jsme automatizovali jednodušší pracoviště na všech našich velkokapacitních linkách jako jsou GL2, GL3, AUDI E-Latch, VW MOS či H-Latch. Nyní analyzujeme další výrobní operace, které budou v maximální míře standardizované a zároveň je bude možné v krátké době realizovat. Před námi také stojí automatizace výrobních linek „budoucnosti“, tedy linek, kde v nejbližších měsících očekáváme výrobu ve velkých objemech jako FORD GL nebo VW LBS.
Jak si po zprovoznění těchto investic budeme stát v rámci globálního Kiekertu?
Celá tato akce je svým rozsahem v Kiekert světě naprosto jedinečná. Naše technická řešení byla prezentována i technikům v Číně a Mexiku a vzbudila nemalý zájem. Z pohledu nových technologií tímto projektem potvrzujeme pozici lídra a tato pozice bude jednoznačně patřit i kolegům z výroby, kteří budou všechna ta zařízení provozovat.