Rubriky
20/2020

Pohyb ve skladu ještě bezpečnější

Každý, kdo má čas od času příležitost navštívit naši logistiku, jistě potvrdí, o jak rušné pracoviště se jedná. Rychle se pohybující manipulační technika často kříží trasy, kudy prochází naši zaměstnanci. Dnes nám proto Michal Oravec, vedoucí fyzické logistiky, představí nové bezpečnostní opatření.

Miniload, nyní rozšiřovaný o třetí robotický zakladač

Michale, o jakou novinku se jedná? 

Sklad je z hlediska bezpečnosti jedním z nejrizikovějších prostor Kiekertu. Proto používáme různé prostředky, které toto riziko minimalizují. Příkladem může být povinnost nošení výstražných vest, instalace zrcadel pro lepší výhled na nejvytíženějších křižovatkách nebo manipulační technika vybavená modrým světlem svítícím vždy ve směru jízdy. 

Dalším záměrem je vybavit tři, z našeho pohledu nejexponovanější místa ve skladu světelnou signalizací. Jedná se o přechod pro chodce v hale E0, což je asi nejrizikovější část ve skladu vůbec, dále přejezd mezi skladovými halami D a E a vjezd vláčků do haly B1.

Spolu s instalací signalizace bude veškerá manipulační technika opatřena čidly. Jakmile se takto vybavený vozík nebo vláček přiblíží do zmiňovaného prostoru, světelná signalizace detekuje přítomnost čidla, roz­bliká se, a člověk tak bude upozorněn na pohybující se techniku. Věříme, že bezpečnost posuneme opět o kousek dál.

V červnu jsme také představili plány na autonomní vláčky a rozšíření miniloadu. Jaká je nyní situace?

Koronavirus bohužel negativně zasáhl i do našich naplánovaných projektů, hlavně do těch, kde jsou dodavateli zahraniční společnosti. To je, bohužel, i případ autonomních tahačů. Jednotlivé fáze přípravy se postupně realizují, prodlužují se ale jejich termíny. Aktuální situace vypadá tak, že vláčky by se měly začít pohybovat mezi skladem a halou B1 na přelomu ledna a února 2021. O něco lepší situace je v projektu rozšíření kapacity miniloadu, kde bychom mohli být hotovi koncem tohoto roku.