Bohouši, jak z pozice šéfa vývoje tuto novou spolupráci vnímáte?
Velmi významně, a to z několika hledisek. Tím prvním je úspěch Kiekertu na tak obtížném a konzervativním trhu jako je ten japonský. Nejenže jsme v náročném tendru zvítězili, ale navíc jsme také získali prestižní označení „Superior quality“, tedy dodavatel s nejvyšší kvalitou výroby. Dalším významným úspěchem je proaktivní přístup naší nové pobočky Kiekert Japonsko, která s německou podporou skvěle zvládla všechny fáze jednání. Jako nejvýznamnější však vnímám prestiž, kterou tímto projektem získal náš český závod. Právě my totiž povedeme celý vývoj, výrobu prototypů a prvotní testování.
Martine, Vy stojíte v čele vývojářského týmu. Jaký typ zámku pro Mazdu budeme vyvíjet?
Jedná se o kufrové zámky do zadních dveří. Zadní zámky v Kiekertu vždy patřily k okrajovému sortimentu, změnit tuto skutečnost byl úkol pro našeho německého vedoucího Tobiase Frohna. Před několika lety proto začal vývoj nové univerzální „rodiny“ zadních zámků, na které pracoval český tým. Tato „rodina“ má tři představitele: BBL (Basic Backdoor Latch), tedy „základní“ zadní zámek s elektrickým otevíráním, CBL (Compact Backdoor Latch), „kompaktní“ zadní zámek s elektrickým otevírám a přitahovací funkcí, a PBL (Premium Backdoor Latch), „prémiový“ zadní zámek se zlepšenou akustikou. A právě s variací zámku BBL a CBL jsme nyní uspěli u Mazdy, která je bude instalovat do vozů jako jsou Mazda CX3 a Mazda CX5.
Nyní je před námi mnoho práce, abychom naše zámky upravili přesně dle specifických zákaznických požadavků a zajistili, aby se vešly do „univerzální zákaznické zástavby“. Tou je myšlen omezený prostor pro zámek ve dveřích a slovo „univerzální“ je důležité, neboť to znamená, že se s našimi zámky počítá i pro nadcházející modelové řady vozů. Po úspěšném ukončení vývoje a nasazení do sériové výroby, která se plánuje v lednu 2022, bude zámek vyráběn v čínském Kiekertu. Ten je z logistického hlediska pro dodávky do Japonska nejvýhodnější.