Martine, čím se nám podařilo německého zákazníka zaujmout?
Tento příběh je celkem zajímavý. Většinou totiž Kiekert soutěží o zakázky na nové zámky, které od nuly vyvine, navrhne, otestuje a začne sériově vyrábět. Tentokrát to ale bylo jinak. BMW řešilo specifické problémy, kdy zámky, již dodávané konkurenční firmou, neměly ideální parametry a vyžadovaly určité inovace. V tu chvíli skvěle zabodovali kolegové v německém obchodním oddělení a otevřeli nám dveře pro možnost představit zákazníkovi nové technické řešení. Našemu čívickému vývojovému oddělení zadních zámků se podařilo přijít s unikátním a chytrým řešením, které stávající problém vyřešilo a u automobilky BMW sklidilo velký úspěch.
Protože se jedná o koncept zadního zámku s externím přitahovačem, bylo třeba zákazníkovi nabídnout i řešení přitahovače. Toho se na výbornou zhostili němečtí kolegové z oddělení „pohonů“ a přišli s přitahovačem s vylepšenou akustikou.
V čem inovace zámku spočívala?
Pochopitelně nemohu jít do detailů, ale v podstatě šlo o zásadní přepracování konstrukce zámku, včetně přemístění velké části komponentů. A to nebylo vůbec jednoduché – díky tomu, že se zámek již sériově vyrábí, jsme se museli vypořádat s již jasně danými parametry, rozměry i uchycením, které zákazník nechtěl měnit. V neposlední řadě jsme také museli vymyslet nová řešení u technických prvků, které byly chráněny patentovou ochranou a musím podotknout, že opravdu kvalitně. To vše se nám zdárně podařilo, což na zákazníka udělalo velký dojem.
Co to pro naši společnost znamená?
V první řadě skvělé renomé pro český Kiekert a velkou zakázku v objemu desítek milionů kusů zadních zámků, které se budou vyrábět v Přelouči. Na vývoji tohoto nového zámku, který by se měl začít sériově vyrábět v roce 2025, se podílelo mnoho našich kolegů: vyvíjeli jej čeští vývojáři, odlaďovalo české oddělení simulací, stavbu vzorků realizovala česká prototypka, zkoušel český testing, oddělení nákupu zapojilo české dodatele, výrobní linky na něj postaví české ME a vyrábět jej budou čeští operátoři. Zároveň nám toto inovativní řešení otevřelo u BMW dveře k dalším novým projektům zadních zámků nadcházejících generací.