Rubriky
34/2023

Další úspěch zadních zámků z Čívic

V dubnovém čísle Kiekert zpravodaje jsme představili úspěch našich konstruktérů při vývoji zadního zámku pro švédské Volvo. A skvěle se zadařilo i novému projektu pro BMW, jak nám dnes prozradí Martin Krejčí, vedoucí vývoje zadních zámků.

Martine, čím se nám podařilo německého zákazníka zaujmout?
Tento příběh je celkem zajímavý. Většinou totiž Kiekert soutěží o zakázky na nové zámky, které od nuly vyvine, navrhne, otestuje a začne sériově vyrábět. Tentokrát to ale bylo jinak. BMW řešilo specifické problémy, kdy zámky, již dodávané konkurenční firmou, neměly ideální parametry a vyžadovaly určité inovace. V tu chvíli skvěle zabodovali kolegové v německém obchodním oddělení a otevřeli nám dveře pro možnost představit zákazníkovi nové technické řešení. Našemu čívickému vývojovému oddělení zadních zámků se podařilo přijít s unikátním a chytrým řešením, které stávající problém vyřešilo a u automobilky BMW sklidilo velký úspěch.

Protože se jedná o koncept zadního zámku s externím přitahovačem, bylo třeba zákazníkovi nabídnout i řešení přitahovače. Toho se na výbornou zhostili němečtí kolegové z oddělení „pohonů“ a přišli s přitahovačem s vylepšenou akustikou.

V čem inovace zámku spočívala?
Pochopitelně nemohu jít do detailů, ale v podstatě šlo o zásadní přepracování konstrukce zámku, včetně přemístění velké části komponentů. A to nebylo vůbec jednoduché – díky tomu, že se zámek již sériově vyrábí, jsme se museli vypořádat s již jasně danými parametry, rozměry i uchycením, které zákazník nechtěl měnit. V neposlední řadě jsme také museli vymyslet nová řešení u technických prvků, které byly chráněny patentovou ochranou a musím podotknout, že opravdu kvalitně. To vše se nám zdárně podařilo, což na zákazníka udělalo velký dojem.

Co to pro naši společnost znamená? 
V první řadě skvělé renomé pro český Kiekert a velkou zakázku v objemu desítek milionů kusů zadních zámků, které se budou vyrábět v Přelouči. Na vývoji tohoto nového zámku, který by se měl začít sériově vyrábět v roce 2025, se podílelo mnoho našich kolegů: vyvíjeli jej čeští vývojáři, odlaďovalo české oddělení simulací, stavbu vzorků realizovala česká prototypka, zkoušel český testing, oddělení nákupu zapojilo české dodatele, výrobní linky na něj postaví české ME a vyrábět jej budou čeští operátoři. Zároveň nám toto inovativní řešení otevřelo u BMW dveře k dalším novým projektům zadních zámků nadcházejících generací.