Rubriky
21/2021

Výhled do roku 2021

Jaké jsou vyhlídky společnosti Kiekert v letošním roce? Ustáli všichni naši dodavatelé těžké časy a jaká je situace u našich zákazníků? A kam vlastně směřuje celý automobilový trh a co to pro naši firmu znamená? Na to vše nám dnes odpoví Lucie Brklová, manažerka naší logistiky.

Lucie, začněme u Kiekertu a výhledu na nejbližší měsíce. Jste optimista?
Samozřejmě! Ačkoliv se může současná si­tuace na celosvětovém trhu komodit jako jsou plasty a ocel zdát velmi napjatá, Kiekertu se podařilo včas podniknout veškerá dostupná opatření k zajištění nepřetržitých dodávek od svých dodavatelů. Někteří naši zákazníci sice již ve svém dodavatelském řetězci ohlásili problémy, které zřejmě povedou k ponížení odvolávek, nicméně náš závod zůstává i tak vysoko nad plánovaným rozpočtem na první čtvrtletí roku 2021. 

Jaké jsou největší výzvy a komplikace, kterým letos budeme v Přelouči čelit? 
Hlavním úkolem divize Logistiky je nyní společně s oddělením Strategického Nákupu a kolegy z Prodeje důkladně vytěžit všechny dostupné informace a pomoci našim dodavatelům s prognózami dalšího vývoje. Jsme proto také v úzkém kontaktu se zástupci automobilek, abychom s nimi mohli s dostatečným předstihem sdílet všechny aspekty aktuální situace. Další výzvou a zároveň velice zajímavou příležitostí pak bude zvyšování procenta automatizace ve výrobě, logistice i nevýrobních procesech. 

Automobilový průmysl byl zmiňován jako oběť pandemie hlavně v prvním pololetí loňského roku. Jaká je nyní situace?
Jak pravidelně informuje generální ředitel, navzdory sílícímu vlivu druhé vlny pandemie jsme v posledním kvartále roku 2020 dosáhli rekordních výsledků. To mělo několik důvodů. Výrobci automobilů doháněli ztráty způsobené první vlnou pandemie na jaře roku 2020 a zároveň do svých výrobních programů zařadili kvůli nově platným a výrazně přísnějším emisním limitům vyšší procento výroby dieselových i benzinových automobilů. Roli hrál také boj automobilek o to, být i za krizové situace jedničkou na celosvětovém trhu. To vše bylo pak v naší výrobě znát rekordním počtem dodatečných víkendových směn, za které chci všem pracovníkům znova mockrát poděkovat.

Máte velký vhled do evropského automobilového trhu. Jaké zde vidíte trendy pro letošní rok?
Velkým tématem je elektromobilita, což začíná být vidět i na počtu poptávek po všech typech aktuátorů, které do nových elektromobilů z Přelouče dodáváme. Po VW a BMW přichází i Renault a dá se předpokládat, že další automobilky budou následovat. To, že se nám podařilo na tuto novou vlnu naskočit, je pro naši budoucnost velmi dobrá zpráva.